Screenshot 1

Giant stawia na rowery w rozmiarze 27,5" twierdząc, że mała kicha przejdzie do lamusa, a 29er jest jedynie przejściową modą. Dlatego też postanowił przeprojektować prawie całą paletę swoich rowerów i oprzeć ofertę firmy głównie na rowerach z kołami w tym właśnie rozmiarze. Giant Regin był jedynym modelem na transformację którego przyszło nam czekać aż 2 lata.

 

Jeszcze w ubiegłym roku brakowało w kolekcji tego tajwańskiego potentata rasowego roweru enduro o skoku 160mm. Reign będzie występował w dwóch odmianach, z głównym trójkątem wykonanym z włókna węglowego oraz wersji aluminiowej. Wersja karbonowa to dwa modele Advanced 27,5 0 Team oraz Advanced 27,5 1 różniące się specyfikacją, przy czym roweru Advanced Team nie uświadczymy na polskim rynku. Być może marketingowcy z Gianta uznali, że rower w cenie 6500 euro, bo tyle właśnie ma kosztować najbardziej wypasiona wersja, nie znajdzie zbyt wielu nabywców w naszym kraju. Całkowicie aluminiowa linia Regin składa się z dwóch modeli różniących się zastosowanymi komponentami, są to: Reign 27,5 1 oraz Reign 27,5 2.

kol

Spójrzmy zatem jak prezentuje się nowa konstrukcja Giant Reign 27,5, nad którą przez blisko dwa lata pracował sztab inżynierów, mechaników oraz testerów z Giant Factory Off-Road Team. Lista rozwiązań technologicznych w jakie wyposażono ten rower jest przebogata, i nie ma się czemu dziwić, gdyż ideą jaka przyświecała twórcom Regina było "stworzenie najlepszego roweru w swojej kategorii".

 giant regin 650b

 

Giant Reign 27,5 posiada skok 160 mm, zawieszenie Maestro, tylny hak jest kompatybilny z osiami 135/142 mm, wewnętrzne prowadzenie linki sztycy regulowanej, główkę ramy OVERDRIVE, mocowanie przerzutki przedniej direct mount, hamulce post mount, mocowanie ISCG 05, wewnętrzne prowadzenie przewodów, osłonę dolnej rury ramy i tylnego trójkąta, kwadratowy przekrój dolnej rury MEGADRIVE, mufę suportu 92 mm. Odchudzeniu uległa również rama Regina, w przypadku modelu kompozytowego mamy 2260g, a w wersji alu waga bez tłumika wynosi jedynie 2460g w rozmiarze M. Modyfikacji uległo również zawieszenie Maestro, w którym zmieniono położenie łożysk w dolnej i górnej krzywce, przez co zawiecha ma działać jeszcze płynniej niż dotychczas. Zmianie uległ również offset przedniego widelca (Rockshox Pike RC Giant Specific), który wnosi 46mm, a nie standardowe 42mm.

 

Screenshot 2Screenshot 3

W geometrii ramy też mocno namieszano w porównaniu z poprzednimi odsłonami tego roweru. Górna rura uległa znacznemu wydłużeniu i wynosi aż 62mm dla rozmiaru M, obniżono środek suportu oraz wysokość przekroku, długość ogona wynosi 43,4mm, a kąt główki jest stosunkowo płaski i wynosi 65 stopni. Dopełnieniem ramy jest krótki 40mm mostek i szeroka 800mm kierownica. Rower dostępny będzie w rozmiarach S M L XL.

geometria

Przy takich parametrach pozycja ridera będzie niska i mocno wyciągnięta co w połączeniu z kołami 27,5” oraz nisko umiejscowionym środkiem ciężkości pozytywnie wpłynie na dynamikę jazdy i da poczucie większego zaufania do sprzętu w przypadku pokonywania epickich ścieżek. Giant twierdzi że po transformacji do wielkości 650B udało mu się stworzyć najbardziej wszechstronną maszynę do ostrej jazdy szlakowej jak i ścigania enduro

 

 Giant Reign Advanced 27,5 0 Team

giant  regin

Rama kompozyt węglowy - ADVANCED, wahacz - ALUXX SL, system zawieszenia Maestro, napęd Sram XX1/X01, hamulce Avid Guide RSC, koła DT Spline 1501 i amortyzator Rock Shoxa - Pike RCT3 i damper Monarch Plus RC3, opony Schwalbe Magic Mary i Hans Dampf 27.5x2.35. Cena 6500 euro powala na szczęście dostępny będzie model w bardziej przystępnej cenie.

Giant Reign Advanced 27,5.

 giant advanced regin

Ten kosztujący 15.999 zł model, oparty jest o tą samą kompozytową ramę ADVANCED, a wyposażony jest w osprzęt Shimano klasy SLX/XT z amortyzacją od RockShoxa (Pike RC DP Air 27.5" oraz Monarch Plus DebonAir RT, opony SCHWALBE Magic Mary i Hans Dampf Snakeskin, pozostałe komponenty pochodzą ze stajni Giant.

Giant Regin LTD

giant regin ltd

Lekka, aluminiowa rama AluxX SL z zawieszeniem Maestro o skoku 6.3”, widelec ROCKSHOX Pike RC Solo Air 27.5" skok skok 160mm, tylny amortyzator ROCKSHOX Monarch DebonAir RT, napęd stanowi mix komponentów Shimano z klasy Deore i SLX, opony SCHWALBE Hans Dampf, Performance, 27.5x2.35", koła i pozostałe części sygnowane są logiem Giant. Cena 10 499 zł.

 

 Tadeusz Pietrzak