102KrossLevelB11

W części pierwszej, relacji z Kross Media Day, Bartek pisał o rowerach stworzonych dla zawodników Enduro oraz zwolenników jazdy po górach bez sportowej spiny. Teraz przyjrzymy się hardtailom, czyli maszynkom na których można, na przykład zdobyć srebrny medal na igrzyskach olimpijskich - trzeba tylko chcieć! ;)

Artur Drzymowski

MTB XC wg Kross

001KrossLevelBPlus
Kross Level B+, najwyższy poziom w kolekcji.

Przasnyski producent w tej kategorii ma przygotowane rowery z każdej półki cenowej, począwszy od aluminiowego Level B1 za niecałe 2000 PLN po dwunastokrotnie droższego Level B+. Łączy je jedno - przeznaczenie sportowe. Od dynamicznej rekreacji, przez amatorskie ściganie na każdym poziomie po profesjonalne wyścigi na światowych imprezach.
Do testowania na singalch pod Smrekiem dostaliśmy tylko modele z najwyższej półki - trudno co, cóż było robić ;)

Rama Level B+ została wyprodukowana z D84 Carbon SL, czyli ultra-lekkiego materiału składającego się z dwóch rodzajów włókien T800S i M40J połączonych żywicą "nano-alloy". Dzięki temu konstrukcja jest wyjątkowo sztywna a jednocześnie doskonale pochłania drgania, zaś w najmniejszym rozmiarze, surowa waży tylko 970g! Zaawansowana technologicznie rama została wyposażona w high-endowe komponenty. Za amortyzację odpowiada RockShox RS-1 o 100 mm skoku i osią 15 mm. Napęd 1x12 realizuje kompletny SRAM XX1 Eagle z kasetą SRAM XG-1299 XX1 Eagle 10-50T o imponującej konstrukcji i zakresie przełożeń. Koła B+ to DT SWISS XRC 1200 SPLINE. Całość uzupełniają karbonowe komponenty Ritchey WCS i Superlogic. Jedynym elementem, który nie przystawał do tak skomponowanej całości, były … moje prywatne pedały ;)

002KrossLevelBPlus
Taaak, wydaje się że z 50 zębową koronką kasety, można wjechać wszystko ... ;)

Poczucia dosiadania rasowej wyścigówki, doznałem już po 10 m od startu, podczas pokonywania podjazdu z parkingu. Każde depnięcie po korbach przekładało się proporcjonalnie na ruch “do przodu” ;) Rozpędzenie się nie stanowi najmniejszego problemu. Później trzeba tylko utrzymywać tę prędkość, jakbyś poganiał rasowego wierzchowca, bo każde spowolnienie powoduje wytrącanie z rytmu, wprowadza fałsz w ruchu. Jednocześnie podczas dynamicznej jazdy, B-Plusa trzeba mocno trzymać "za pysk", gdyż jego zwrotność może z łatwością wynieść cię za ścieżkę. Level B+ jest świetnym wyścigowym rowerem. Ja osobiście potrzebował bym tylko znacznie dłuższej chwili, aby przyzwyczaić się i w pełni wyczuć RS-1.

100KrosslevelB11
Kross Level B11, najtańsza specyfikacja na ramie D84 Carbon SL.

Oprócz B+ testowaliśmy również B11, czyli najtańszy rower w kolekcji, zbudowany także na topowej ramie. Wyposażony został w amortyzator  Fox Performance 32 Float, napęd 1x11 na komponentach Sram GX11 oraz koła DT SWiSS X 1700 SPLINE.

Aluminiowe Levele bazują na dwóch typach ram. B7 i B8, na konstrukcji z ALUMINIUM SUPER LITE, hydroformowanej, potrójnie cieniowanej i dodatkowo wzmacnianej w newralgicznych miejscach. Oczywiście eksponowane spawy są wygładzane, główka ramy stożkowa. Przednia przerzutka ma bezpośrednie mocowanie (choć obie specyfikacje są w napędzie 1x11 -;) ), a oś tylnego koła w  standardzie Thru-Axle 12x142. Modele od B1 po B6, dostały tańszą ramę ze stopu aluminium 6061 (marketingowo - ALUMINIUM LITE ), który jest kompromisem pomiędzy wysoką sztywnością a niską masą. Charakteryzuje się dużą odpornością na warunki zewnętrzne, złamania i uderzenia, a dzięki cieniowaniu wszystkich rur ramy udało się zachować wytrzymałość konstrukcji przy jednoczesnej redukcji masy. Istotnym szczegółem jest fakt, iż producent oferuje dla tych modeli dość szeroką rozmiarówkę, od S/17"/432 mm po XL/23"/584 mm.

Kolekcja Level na kołach 29" jest imponująca. Być może dla dogłębnych studiów porównawczych pomocne będą załączone zestawienia: porównanie modeli carbonowych oraz aluminiowych

Do tego, jak wygląda kolekcja rowerów MTB XC pochodzących z Przasnysza, walnie przyczyniła się ścisła współpraca między projektantami a zawodnikami zawodowej grupy kolarskiej - Kross Racing Team. A ponieważ, w Świeradowie pojawiła się silna reprezentacja KRT, to kilka zdań o nich ...

Sezon 2016 Kross Racing Team

Podczas Kross Media Day mieliśmy również możliwość zapoznania się z krótkim podsumowaniem sezonu KRT przedstawionym przez Maję Włoszczowską. Celem głównym sezonu były oczywiście Igrzyska Olimpijskie w Rio, gdzie Maja wywalczyła cenny srebrny medal. Poza Rio, był oczywiście starty Pucharze Świata. Fiabian Giger ostatecznie w rankingu UCI zajął 8 miejsce (stan na 13 września). Najmłodszy w teamie - Bartłomiej Wawak, rozpoczął sezon od wysokiego 5 miejsca na Cyprus Sunshine Cup. Potem było 3 miejsce na Pucharze Czech w Brnie oraz 1 miejsce w Wałbrzyskiej edycji Pucharu Polski. Wracając do Mai, to miałem okazję widzieć Ją na konferencji inaugurującej sezon na Stadionie Narodowym. Była pełna energii, pewności tego co chce osiągać i zapału. We wrześniu widać już było zanurzenie, zupełnie “zasłużone” i “usprawiedliwione” w świetle osiągnięć. Organizatorzy świeradowskiego Media Day, tym samym usprawiedliwiali zawodniczkę, że nie bardzo ma chęć jeździć z nami, dziennikarzami po singlach - pełne zrozumienie. Tym większe, iż spotkanie miało miejsce w piątek, a w niedzielę Maja planowała startować w wyścigu w Turcji, gdzie mają odbyć się przyszłoroczne mistrzostwa świata (takie rozpoznanie bojem;)). Ale prawdziwym powodem było zdobycie 40 punktów w rankingu UCI i wskoczenie na 3 miejsce tuż przed mistrzynią olimpijską Jenny Rissved. Start udał się, aczkolwiek nie na 100%. Maja Włoszczowska wygrała (UCI do dnia publikacji tego tekstu nie zaktualizowali rankingu: (), ale Turcy zorganizują mistrzostwa w innym miejscu ;)
Podsumowując - kolejny sezon (już 10-ty!!) Kross Racing Team jest udany. Cel główny czyli Igrzyska Olimpijskie - osiągnięty. Wysokie miejsca Pucharze Świata - również. Teraz czas na odpoczynek, regenerację i planowanie kolejnego sezonu.

Konkurs z nagrodą

Jedną z materialnych zdobyczy, Świeradowskiej imprezy, jest imponujący katalog produktów marki Kross. Wartością samą w sobie jest natomiast autograf naszej Wicemistrzyni olimpijskiej z Rio - Mai Włoszczowskiej. Dedykacja “Dla czytelnika Team29er” dzielnie broni katalogu przez zawłaszczeniem przez autora tegoż tekstu.

KatalogAutografMai

 

Tak, więc, Twój Ci On być może - Czytelniku! Ale z uwagi na wartość całości trzeba nań zapracować;). Wśród osób, które nadeślą prawidłową odpowiedź na info@team29er.pl dokonamy losowania. Na odpowiedzi czekamy do końca października. A pytanie konkursowe jest następującej treści:

Ile testów twentyninerów marki Kross opublikowaliśmy na łamach team29er.pl?

 

Efektowny dodatek do powyższego tekstu

Zaledwie kilka dni po publikacji, Kross opublikował poniższy film "dokumentujący" proces powstawania Kross Level B+. Toteż z przyjemnością go tutaj wstawiam:

Tagi Kross, twentytiner, hardtail, level b+, level b11, singletrack pod Smrekiem, Świerdów-Zdrój, rowery kross, test kross