• Moja Pierwsza Śnieżka ...

    Oczywiście nie chodzi tu o Królewnę Śnieżkę (to nie ten portal … ;) czy też antyczne wspomnienia z dzieciństwa i zabawy na śniegu. Chodzi oczywiście o Uphill Race Śnieżka 2019. Jak było, opowieść snuję poniżej … Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test kasków Giant Rail SX i Roost Mips

    Bezpieczeństwo i kaski to temat rzeka. Chyba nikt nie ma już wątpliwości, że warto je stosować i że podnoszą one nasze bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas jazdy w górach. Dokonując wyboru, na pewno nie warto nadmiernie oszczędzać i lepiej kupić sprawdzony markowy produkt. Dlaczego? Choćby dlatego, żeby faktycznie ochronił naszą głowę. Niewątpliwie do takich pewniaków należy Giant. Maciej Paterak CZYTAJ
  • Maraton Północ Południe

      Maraton Północ Południe to ostatnia impreza ultra w tym roku, w jakiej postanowiłem wziąć udział. Widać ciągle było mi mało po MRDP Góry. Start na Helu, meta w Bukowinie Tatrzańskiej w schronisku Głodówka. Do pokonania 946 km w poziomie i 8000 m w pionie, w limicie czasu 72 godziny. Mój plan? Przejechać całość w ok 50 - 55 godzin. Jednak po raz kolejny przekonałem się, że planować to sobie można... Maciej Paterak CZYTAJ
  • OMG! "On już tu jest ...

    i tańczy dla mnieee" - że tak sobie zanucę. W zeszłym roku informowałem Was radośnie o pierwszym fullu rodzimej marki Octane One. Projekt już na tym wczesnym etapie, wzbudził duże zainteresowanie. Po roku niemal ścieżkowy twentyniner OMG trafił właśnie do sklepu. Jak wygląda finalnie - przyjrzyjmy się! Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Maraton Rowerowy Dookoła Polski Góry

      MRDP druga odsłona - w zeszłym roku rozpocząłem starty w cyklu 4xMRDP, co opisywałem w relacji 4xMRDP czyli życiowe wyzwanie, pokonując część pierwszą - zachodnią. Tym razem zmierzyłem się z dużo trudniejszą trasą, czyli samymi górami. Dystans 1148 km w poziomie i aż 15 tys. metrów w pionie! Wszystko to w limicie 120 godzin. Jednak chcąc mieć już teraz kwalifikacje do pełnej pętli Maratonu Rowerowego Dookoła Polski, czyli 3130 km w 10 dni, musiałem uwinąć się w max 96 godzinach i o to zamierzałem powalczyć. Maciej Paterak CZYTAJ
  • Testujemy kask Giant Pursuit

    Dość charakterystyczny Pursuit w pomarańczowych barwach, można było w tym roku oglądać na głowach kolarzy CCC. Jak się sprawdzi na głowie skrajnego amatora? Test w toku ... Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

 http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/Focus2013/Raven650b1_2.JPG

IHistoria powstania firmy FOCUS wiąże się z początkiem MTB w Europie. Nic więc dziwnego, że trzymają rękę na pulsie i wprowadzają do oferty "średnie koło". I to konkretne - efektowne!

Artur Drzymkowski

 

650'ka FOCUS'a na 2013 jest jedna jedyna ale za to mocna ;) Rama średniego Ravena wykorzystuje te same patenty jakie można podziwiać w 26” i 29”. Tak wiem, powtarzam się, ale jak to piszę to mam dreszcze ;)

Raven 650B ma potężną stożkową główkę sterówki, w której umiejscowione są drapieżnie wyglądające wloty do wewnętrznego prowadzenia pancerzy. Górne “rurki” tylnego widelca są wypłaszczone a ich łącznik po siodłem ukształtowany w łuk, aby zapewnić więcej miejsca dla błota. Jak to ostatnio modne w ściganckich carbono’wych konstrukcjach, w Raven’a wszczepiono potężną mufę suportową w standardzie BB30. Focus nie zaniedbał takiego małego detalu, jakim jest zabezpieczenie dolnych widełek przed agresywnym zachowaniem łańcucha.

Raven650b1_2

Ponieważ 650B jest rodzynkiem, więc Focus musiał wyposażyć ją w sposób wyważony. Żeby nie wyszło zbyt drogo, ale z drugiej strony “godnie”.
Amortyzator, to RockShox Revelation o skoku 100mm blokowany manetką z kierownicy. Napęd 3x10, zbudowany został z komponentów Shimano XT - wyjątkiem są manetki pochodzące z budżetowej grupy Deore. Raven'a 650B hamować będą Shimano’wskie XT.
Kierownicę, mostek oraz sztycę dostarczyła firma Concept, która ma swój udział również w kołach (obręcze). Piasty kół, to nowe SLX o 15mm osi z przodu oraz tylnej w standardzie 142x12. A  całość obuto we wzorcowe Schwalbe Racing Ralph w rozmiarze 57-584.

Raven650b1_1

Rozmiarówka Raven'a 650B jest szeroka, zachęcająca do średniego koła bikerów od tych niewysokich po wielkoludów. Poniższa tabelka ujawnia również fakt, z którym Focus się  zbytnio nie kryje, a któryż to fakt uzmysłowiła mi swoim komentarzem Dorota - dzięki ;). Otóż dość pragmatycznie, producent wykorzystał do budowy 650’tki ramę od 26” !! Dzięki sprytnemu zabiegowi ukształtowania łącznika górnych rurek tylnego widelca w łuk, zapewnili dużo miejsca na błoto ale również (jak nie przede wszystkim ;) na 1.5 cala większe tylne koło.
Sprytnie. Jamis o którym pisałem wcześniej ruszył odważniej ale cóż Niemcy to nie Ameryka ;)

Raven650b1_geom

Jako puenta pytanie: Czy to wejście Focus'a do grona prekursorów 650B się powiedzie?
Wyśledzona przez ze mnie (w "polskim Internecie") cena opiewa na około 12 000 PLN - sporo. Fakt, płacimy za ramę dopracowaną technologicznie do poziomu dzieła sztuki, ale czy to to nie za dużo jak na eksperyment? ...Jak na eksperyment z pierwszym średnim kołem - mam na myśli siebie oczywiście :)

 

Tagi: koła 650b, focus 650b, jaką ramę 650b wybrać, jaki rower na 650b, rowery 27, 5, amortyzator do 650B, rama Focus geometria