• Znany lekarz - Dr Northtec de Cayon - test 29 calowca

    "Przychodzi baba do lekarza z kierownicą w plecach. - Kto Panią tu skierował? pyta lekarz". Suchaaaar...prawda? Gorzej....kurna. Lekarze to konowały. Trafiłem w lato do jednego takiego "internisty" Dr Northteca De Cayon, ponoć z 29 letnim stażem. Ten specjalista miał mnie skutecznie wyleczyć z cyklozy.....Konował! Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Moja Pierwsza Śnieżka ...

    Oczywiście nie chodzi tu o Królewnę Śnieżkę (to nie ten portal … ;) czy też antyczne wspomnienia z dzieciństwa i zabawy na śniegu. Chodzi oczywiście o Uphill Race Śnieżka 2019. Jak było, opowieść snuję poniżej … Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test kasków Giant Rail SX i Roost Mips

    Bezpieczeństwo i kaski to temat rzeka. Chyba nikt nie ma już wątpliwości, że warto je stosować i że podnoszą one nasze bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas jazdy w górach. Dokonując wyboru, na pewno nie warto nadmiernie oszczędzać i lepiej kupić sprawdzony markowy produkt. Dlaczego? Choćby dlatego, żeby faktycznie ochronił naszą głowę. Niewątpliwie do takich pewniaków należy Giant. Maciej Paterak CZYTAJ
  • Maraton Północ Południe

      Maraton Północ Południe to ostatnia impreza ultra w tym roku, w jakiej postanowiłem wziąć udział. Widać ciągle było mi mało po MRDP Góry. Start na Helu, meta w Bukowinie Tatrzańskiej w schronisku Głodówka. Do pokonania 946 km w poziomie i 8000 m w pionie, w limicie czasu 72 godziny. Mój plan? Przejechać całość w ok 50 - 55 godzin. Jednak po raz kolejny przekonałem się, że planować to sobie można... Maciej Paterak CZYTAJ
  • OMG! "On już tu jest ...

    i tańczy dla mnieee" - że tak sobie zanucę. W zeszłym roku informowałem Was radośnie o pierwszym fullu rodzimej marki Octane One. Projekt już na tym wczesnym etapie, wzbudził duże zainteresowanie. Po roku niemal ścieżkowy twentyniner OMG trafił właśnie do sklepu. Jak wygląda finalnie - przyjrzyjmy się! Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Maraton Rowerowy Dookoła Polski Góry

      MRDP druga odsłona - w zeszłym roku rozpocząłem starty w cyklu 4xMRDP, co opisywałem w relacji 4xMRDP czyli życiowe wyzwanie, pokonując część pierwszą - zachodnią. Tym razem zmierzyłem się z dużo trudniejszą trasą, czyli samymi górami. Dystans 1148 km w poziomie i aż 15 tys. metrów w pionie! Wszystko to w limicie 120 godzin. Jednak chcąc mieć już teraz kwalifikacje do pełnej pętli Maratonu Rowerowego Dookoła Polski, czyli 3130 km w 10 dni, musiałem uwinąć się w max 96 godzinach i o to zamierzałem powalczyć. Maciej Paterak CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

kross level

Kolekcja rowerów Krossa z grupy Level R powiększyła się o 7 modeli na kołach 27,5". Każdy może wybrać wersję spełniającą jego wymagania.

Jak pisze ten popularny producent rowerów z Przasnysza: Nowa seria jest zwieńczeniem pracy inżynierów i działu R&D Kross nad stworzeniem rozbudowanej i kompletnej grupy rowerów górskich. Na każdym etapie projektowania dział R&D wspomagany był przez zawodników z Kross Racing Team, którzy przekazywali uwagi na temat modeli prototypowych, testowanych przez nich w terenie. To właśnie dzięki ich zaangażowaniu i sugestiom nowe rowery mają wyjątkowe właściwości jezdne. Linia „R” składać się będzie z siedmiu modeli: czterech aluminiowych (Aluminium Lite, Aluminium UltraLite) oraz trzech opartych na konstrukcji węglowej (Carbon SL).

Kross Level R+

Na pierwszy ogień idzie topowy model Level R+ 650b. Ścigancka maszyna zbudowana z Carbon’u SL, rama z nisko poprowadzonym przekrokiem została wzmocniona głownie w okolicach główki i całego przedniego trójkąta. Dzięki takim rozwiązaniom cała konstrukcja ma być sztywniejsza i lepiej przenosić cenne waty z naszych nóg na napęd roweru. Topowy Kross pojedzie dzięki pełnej grupie SRAM XX, z napędem 2x10, potoczymy się na karbonowych kołach DT Swiss 1250 Spline, bujać będzie widelec Rock Shox SID XX, reszta osprzętu to topowa grupa Easton EC90. Pozostałe rozwiązania techniczne: główka TAPERED, suport SRAM Press Fit GXP, mocowanie przedniej przerzutki w systemie Direct Mount.

 kross 275 plus

 

A geometrycznie wygląda to tak:

 

 XLXSSML
FS Rozmiar ramy   15,7 17,3 19,3 20,9 ["]
ST Długość rury podsiodłowej   400 440 490 530 [mm]
TT Efektywna długość górnej rury   556 578 595 605 [mm]
HT Długość główki ramy   100 110 130 150 [mm]
SA Kąt rury podsiodłowej   74 74 74 74 [°]
HA Kąt główki ramy   70 70 70 70 [°]
CS Długość tylnych widełek   428 428 428 428 [mm]
WB Baza kół   1052 1077 1094 1105 [mm]

 Cena 19999 PLN.

 

Ci z Was którzy akurat tyle kasy przy sobie nie mają mogą zakupić bardziej budżetowe konstrukcje zaprezentowane poniżej.

Kross Level R10 i Level R9

kross 910

Rowery  te zostaną wyposażone w napęd Shimano (SLX/XT i Deore/SLX) oraz hamulce Avid (Elixir 5 i Elixir 3). Koła SRAM RISE 40 UST Aluminium (R 10) WTB Speed Disc i19 27,5" 32H (R9), opony Schwalbe Rocket Ron Evo 27,5"x2.1",  osprzęt Easton EA70 (R 10), Kross (R 9). Waga 10,86 kg (rozmiar M)(R 10), 11,52 kg (rozmiar S) (R 9).

Geometrycznie jest prawie tak samo jak w topowym modelu, ukradziono 2mm z tylnego trójkąta.

 XSSML
FS Rozmiar ramy 15,7 17,3 19,3 20,9 ["]
ST Długość rury podsiodłowej 400 440 490 530 [mm]
TT Efektywna długość górnej rury 556 578 595 605 [mm]
HT Długość główki ramy 100 110 130 150 [mm]
SA Kąt rury podsiodłowej 74 74 74 74 [°]
HA Kąt główki ramy 70 70 70 70 [°]
CS Długość tylnych widełek 428 428 428 428 [mm]
WB Baza kół 1052 1077 1094 1105 [mm]

Cena Level R10 - 9999 PLN, Level R9 - 6499 PLN.

Jak zapowiada firma: Przestawiając nową ofertę hardtaili, Kross nie mówi ostatniego słowa. Firma pracuje nad rowerami na 27,5” kołach, które będą w pełni amortyzowane, a które jeszcze w trakcie sezonu 2014 ujrzą światło dzienne. Wypada więc czekać, bo jak widać Kross nie zasypuje gruszek w popiele - siedem modeli HT i zapowiedź bujanych rowerów - a to przecież dopiero początek roku.

 

Prym wśród aluminiowych braci wiedzie:

Kross Level R8

kross8

Przy produkcji ramy wykorzystano nowy stop aluminium: Ultra Lite, który podobno jest lżejszy i bardziej odporny na uszkodzenia. R8, podobnie jak najwyższy model karbonowy, zostanie wyposażony w 20 biegowy napęd SRAM (X7/X9). Rower został wyposażony w amortyzator Rock Shox XC 30 Coil, napęd SRAM oraz opony Schwalbe Racing Ralph. Bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki - Direct Mount, rozszerzająca się rura podsiodłowa, mocowanie hamulca Post Mount, poszerzana główka ramy – T-Head Tube oraz wewnętrzne prowadzenie pancerzy napędu. Waga 12,38 kg (rozmiar M). Cena 4299 PLN.

Geometria roweru przedstawia się następująco:

 XSSML
FS Rozmiar ramy 15,7 17,3 19,3 20,9 ["]
ST Długość rury podsiodłowej 400 440 490 530 [mm]
TT Efektywna długość górnej rury 556 578 595 605 [mm]
HT Długość główki ramy 100 110 130 150 [mm]
SA Kąt rury podsiodłowej 73,5 73,5 73,5 73,5 [°]
HA Kąt główki ramy 70 70 70 70 [°]
CS Długość tylnych widełek 425 425 425 425 [mm]
WB Baza kół 1052 1077 1094 1105 [mm]

 

 

Tagi rowery Kross, Kross 27.5", nowe rowery Kross, geometria ramy Kross, Kross Level R 27.5"