• Znany lekarz - Dr Northtec de Cayon - test 29 calowca

    "Przychodzi baba do lekarza z kierownicą w plecach. - Kto Panią tu skierował? pyta lekarz". Suchaaaar...prawda? Gorzej....kurna. Lekarze to konowały. Trafiłem w lato do jednego takiego "internisty" Dr Northteca De Cayon, ponoć z 29 letnim stażem. Ten specjalista miał mnie skutecznie wyleczyć z cyklozy.....Konował! Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Moja Pierwsza Śnieżka ...

    Oczywiście nie chodzi tu o Królewnę Śnieżkę (to nie ten portal … ;) czy też antyczne wspomnienia z dzieciństwa i zabawy na śniegu. Chodzi oczywiście o Uphill Race Śnieżka 2019. Jak było, opowieść snuję poniżej … Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test kasków Giant Rail SX i Roost Mips

    Bezpieczeństwo i kaski to temat rzeka. Chyba nikt nie ma już wątpliwości, że warto je stosować i że podnoszą one nasze bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas jazdy w górach. Dokonując wyboru, na pewno nie warto nadmiernie oszczędzać i lepiej kupić sprawdzony markowy produkt. Dlaczego? Choćby dlatego, żeby faktycznie ochronił naszą głowę. Niewątpliwie do takich pewniaków należy Giant. Maciej Paterak CZYTAJ
  • Maraton Północ Południe

      Maraton Północ Południe to ostatnia impreza ultra w tym roku, w jakiej postanowiłem wziąć udział. Widać ciągle było mi mało po MRDP Góry. Start na Helu, meta w Bukowinie Tatrzańskiej w schronisku Głodówka. Do pokonania 946 km w poziomie i 8000 m w pionie, w limicie czasu 72 godziny. Mój plan? Przejechać całość w ok 50 - 55 godzin. Jednak po raz kolejny przekonałem się, że planować to sobie można... Maciej Paterak CZYTAJ
  • OMG! "On już tu jest ...

    i tańczy dla mnieee" - że tak sobie zanucę. W zeszłym roku informowałem Was radośnie o pierwszym fullu rodzimej marki Octane One. Projekt już na tym wczesnym etapie, wzbudził duże zainteresowanie. Po roku niemal ścieżkowy twentyniner OMG trafił właśnie do sklepu. Jak wygląda finalnie - przyjrzyjmy się! Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Maraton Rowerowy Dookoła Polski Góry

      MRDP druga odsłona - w zeszłym roku rozpocząłem starty w cyklu 4xMRDP, co opisywałem w relacji 4xMRDP czyli życiowe wyzwanie, pokonując część pierwszą - zachodnią. Tym razem zmierzyłem się z dużo trudniejszą trasą, czyli samymi górami. Dystans 1148 km w poziomie i aż 15 tys. metrów w pionie! Wszystko to w limicie 120 godzin. Jednak chcąc mieć już teraz kwalifikacje do pełnej pętli Maratonu Rowerowego Dookoła Polski, czyli 3130 km w 10 dni, musiałem uwinąć się w max 96 godzinach i o to zamierzałem powalczyć. Maciej Paterak CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

 

Fat-B-Nimble

Rozmiar i szerokość mają znaczenie. Wie o tym każda mądra dziewoja a od niedawna łaskawym okiem na ultra-szerokie ogumienie patrzą także producenci opon. Dołączył do nich Panaracer

 

Mowa oczywiście o oponach w rozmiarze 27+ czyli umownie "równo lub ponad 3 cale". Takie ogumienie wymaga nadal specjalnych, równie szerokich obręczy i nierzadko odpowiednio przygotowanej ramy, ale warte jest grzechu. Potwierdzi to 99% osobników, którzy choć raz przejechali się na takich mega szerokich papuciach.

Panaracer właśnie wprowadził do sprzedaży długo zapowiadaną oponę FatBNimble, która jest odpowiedzią Japończyków na ciągle rosnące zapotrzebowanie rynku na ultra szerokie papucie. "Fat B Nimble" wpisuje się także w dominujący w tym segmencie ogumienia trend - niezbyt agresywnych, szybkich opon o drobnym bieżniku, co sugeruje nawet sama nazwa "tłusty ale chyży".  Klocki mają kierunkowy układ. Te na czole opony mają podcięte krawędzie dla lepszej trakcji i zmniejszenia oporów toczenia. Czym dalej na bok, tym klocki zyskują na wysokości oraz na ilości krawędzi biorących udział w nierównej walce o przyczepność.

 

Fat-B-Nimble 2

Photo: Josh Patterson/Immediate Media (www.bikeradar.com)

 

W procesie produkcyjnym wykorzystano dwuskładnikową mieszankę - twardszą na czole opony, miększą po bokach. Gęstość oplotu w przypadku wersji zwijanej ze stopką kevlarową to 120TPI oraz 60TPI w modelu "na drucie". Waga zwijki 27+ to około 780g, co można uznać za przyzwoity wynik biorąc pod uwagę jej szerokość. Wedle niepotwierdzonych informacji ceny kształtują sie na poziomie 80USD za zwijkę i 50USD za drut.

panaracer-fat-b-nimble-1-630x417

 

Panaracer oficjalnie nie reklamuje nowych, ultra-szerokich opon jako "tubeless-ready", ale nieoficjalnie potwierdza, iż konwersja do bezdętki nie powinna sprawić najmniejszego problemu. W Europie nowe opony FatBNimble pojawią się prawdopodobnie na przełomie maja i czerwca.

 

Warto na koniec dodać jeszcze jedną informację odnośnie nowości w kolekcji opon z logiem Panaracer. Nareszcie będzie dostępny w sprzedaży kultowy Panas FIRE XC PRO o "normalnej" szerokości 27.5x2.35". Cena oscyluje w granicach 50USD za kevlar.

Michał Śmieszek

 

Tagi: opony 27+, opony 650B, opony 27 plus, opony Panaracer