• Maraton Północ Południe

      Maraton Północ Południe to ostatnia impreza ultra w tym roku, w jakiej postanowiłem wziąć udział. Widać ciągle było mi mało po MRDP Góry. Start na Helu, meta w Bukowinie Tatrzańskiej w schronisku Głodówka. Do pokonania 946 km w poziomie i 8000 m w pionie, w limicie czasu 72 godziny. Mój plan? Przejechać całość w ok 50 - 55 godzin. Jednak po raz kolejny przekonałem się, że planować to sobie można... Maciej Paterak CZYTAJ
  • OMG! "On już tu jest ...

    i tańczy dla mnieee" - że tak sobie zanucę. W zeszłym roku informowałem Was radośnie o pierwszym fullu rodzimej marki Octane One. Projekt już na tym wczesnym etapie, wzbudził duże zainteresowanie. Po roku niemal ścieżkowy twentyniner OMG trafił właśnie do sklepu. Jak wygląda finalnie - przyjrzyjmy się! Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Maraton Rowerowy Dookoła Polski Góry

      MRDP druga odsłona - w zeszłym roku rozpocząłem starty w cyklu 4xMRDP, co opisywałem w relacji 4xMRDP czyli życiowe wyzwanie, pokonując część pierwszą - zachodnią. Tym razem zmierzyłem się z dużo trudniejszą trasą, czyli samymi górami. Dystans 1148 km w poziomie i aż 15 tys. metrów w pionie! Wszystko to w limicie 120 godzin. Jednak chcąc mieć już teraz kwalifikacje do pełnej pętli Maratonu Rowerowego Dookoła Polski, czyli 3130 km w 10 dni, musiałem uwinąć się w max 96 godzinach i o to zamierzałem powalczyć. Maciej Paterak CZYTAJ
  • Testujemy kask Giant Pursuit

    Dość charakterystyczny Pursuit w pomarańczowych barwach, można było w tym roku oglądać na głowach kolarzy CCC. Jak się sprawdzi na głowie skrajnego amatora? Test w toku ... Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • GIANT 2020 w telegraficznym skrócie....

    Giant to ciekawy przypadek marki, którą w Polsce wiele osób otwarcie krytykuje (nie wiedzieć czemu), po czym po cichu cmoka, gdy stoi obok kolejnej nowości. Bo co by nie mówić, Giant to tajwański gigant wśród producentów rowerów, od którego inni mogą się tylko uczyć. Bartosz Bidas i Michał Śmieszek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

rower thomson elte 275 hi end opis

Thomson to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku rowerowym. Któż z nas nie marzy o super wytrzymałej i lekkiej sztycy, a także o mostku, zdolnych wytrzymać niejedno ostre katowanie na górskich trasach mtb. Trzeba przyznać, że niewiele jest firm, które doszły do takiej doskonałości w swoim rzemiośle.

W 2015 roku ta amerykańska manufaktura, znana dotychczas z produkcji wysokiej klasy komponentów rowerowych, postanowiła zadebiutować również jako producent rowerów. Włodarze z Thomson Bike Products produkcję ramy powierzyli jednej z legend tytanowego rękodzieła - firmie Lynskey

Thomson Elite 275

thomson elite bike rower 275 tytan rama lynskey

Jak wszystkie ramy pochodzące z tej kultowej manufaktury, także i ta została ręcznie wykonana z tytanowych rurek. Jak twierdzi marketing manager David Parrett, pomysł na budowę firmowego roweru zrodził się z potrzeby testowania nowych komponentów i koncepcji grafiki. Jednocześnie nie wykluczył on, że w przypadku dużego zainteresowania wśród entuzjastów kolarstwa mtb oraz popytu, firma Thomson własnym sumptem uruchomi produkcję ram. Obecnie w firmowym katalogu znajdziemy dwa modele rowerów mtb Elite 275 i Elite 29, ale w przygotowaniu jest również "szosa". Rowery będą sprzedawane w bardzo ograniczonych ilościach, w USA do 300 szt., a w Wielkiej Brytanii do 200 szt., gdzie będą dostępne wyłącznie poprzez sklep internetowy i-ride. Można więc powiedzieć, że będzie to produkt niezwykle ekskluzywny, niczym Rolls-Royce wśród aut. Pierwsze co rzuca się w oczy w budowie ramy Elite to perfekcja wykonania, dbałość o detale, a przede wszystkim prostota konstrukcji. Konstruktorzy z Lynskey Performance zrezygnowali z charakterystycznych skręconych rur przedniego trójkąta na rzecz prostych spawanych rurek. Standardowo rama występuje w surowej, niepomalowanej szacie, co niewątpliwie dodaje jej uroku.

GROMETRIA

geometria thomson elite 275

geometria roweru thomson bike elite

Oczywiście taka hi-endowa maszyna zasługuje na odpowiednią oprawę. Thomson wyposażył swój rower w pełną grupę Shimano XTR, koła DT Swiss Spline 650B, opony i siodełko WTB, amortyzator MRP Loop TR o skoku 130mm oraz komponenty pochodzące z rodzimej firmy.

thomson bike 650B elite

Za tak skomponowany rower przyjdzie nam wysupłać $5800. Możemy również nabyć sama ramę wraz z kokpitem i sztycą sygnowanymi logiem Thomson Bike - w takim przypadku nasz budżet zubożeje o jedyne $2800. Jak twierdzi producent Elite 275 jest rowerem "na lata", dającym czystą przyjemność z jazdy, wyposażonym w markowe komponenty, które nie potrzebują częstego serwisowania.

 

Tadeusz Pietrzak

 

 

 

Tagi Thomson rower 27,5 Thomson Elite 275 rowery 27,5", Thomson Elite, rower, rama tytanowa, opis, budowa, news, jaki, geometria roweru, nowość, elite 275, komponenty rowerowe