• Maraton Północ Południe

      Maraton Północ Południe to ostatnia impreza ultra w tym roku, w jakiej postanowiłem wziąć udział. Widać ciągle było mi mało po MRDP Góry. Start na Helu, meta w Bukowinie Tatrzańskiej w schronisku Głodówka. Do pokonania 946 km w poziomie i 8000 m w pionie, w limicie czasu 72 godziny. Mój plan? Przejechać całość w ok 50 - 55 godzin. Jednak po raz kolejny przekonałem się, że planować to sobie można... Maciej Paterak CZYTAJ
  • OMG! "On już tu jest ...

    i tańczy dla mnieee" - że tak sobie zanucę. W zeszłym roku informowałem Was radośnie o pierwszym fullu rodzimej marki Octane One. Projekt już na tym wczesnym etapie, wzbudził duże zainteresowanie. Po roku niemal ścieżkowy twentyniner OMG trafił właśnie do sklepu. Jak wygląda finalnie - przyjrzyjmy się! Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Maraton Rowerowy Dookoła Polski Góry

      MRDP druga odsłona - w zeszłym roku rozpocząłem starty w cyklu 4xMRDP, co opisywałem w relacji 4xMRDP czyli życiowe wyzwanie, pokonując część pierwszą - zachodnią. Tym razem zmierzyłem się z dużo trudniejszą trasą, czyli samymi górami. Dystans 1148 km w poziomie i aż 15 tys. metrów w pionie! Wszystko to w limicie 120 godzin. Jednak chcąc mieć już teraz kwalifikacje do pełnej pętli Maratonu Rowerowego Dookoła Polski, czyli 3130 km w 10 dni, musiałem uwinąć się w max 96 godzinach i o to zamierzałem powalczyć. Maciej Paterak CZYTAJ
  • Testujemy kask Giant Pursuit

    Dość charakterystyczny Pursuit w pomarańczowych barwach, można było w tym roku oglądać na głowach kolarzy CCC. Jak się sprawdzi na głowie skrajnego amatora? Test w toku ... Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • GIANT 2020 w telegraficznym skrócie....

    Giant to ciekawy przypadek marki, którą w Polsce wiele osób otwarcie krytykuje (nie wiedzieć czemu), po czym po cichu cmoka, gdy stoi obok kolejnej nowości. Bo co by nie mówić, Giant to tajwański gigant wśród producentów rowerów, od którego inni mogą się tylko uczyć. Bartosz Bidas i Michał Śmieszek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kellys Mobster 27plus

Patrząc na katalogi producentów na przyszły sezon rzuca się w oczy jedna prawda, o której już wielokrotnie wcześniej pisaliśmy - plusy to nie fanaberia, ale rzeczywistość. Kellys także dołączył do plusowego mainstreamu.

Michał Śmieszek

 

Ja wiem, narzekacze powiedzą, że to kolejna okazja do wyciśnięcia z nas kasy, że jednoślady na plusie to porażka. Ale to chyba już na szczęście ta mniejszość, która nigdy nie wsiadła na taki rower i ma zatwardzenie spowodowane zbyt wąskim siodełkiem. Nie wchodząc głębiej w ten czarny protest...na arenie pojawił się nowy pół-tłuścioch - Kelly's Mobster 27.5+!

Ależ jaki on tam nowy, przecież ten model od lat był w ofercie słowackiej marki. Owszem, ale w końcu, ktoś mądry pomyślał, porachował, pokombinował...i voila - ścieżkowy, wszędo-górski Mobster wjechał z przytupem. Jak łatwo się domyśleć zmieniono geometrię, aby Mobster "normalnie" prowadził się na szlaku - wydłużono górną rurę dodając jej większy sloping oraz skrócono ogon. Poza tym lekka cieniowana rama odzwierciedla najnowsze trendy w plusowym segmencie, tzn. na pokładzie znajdziecie sztywne osie, przerzutki Direct-Mount oraz oczywiście rozstaw osi Boost - dziś bez niego plusowce nie mogą się obejść. W gratisie otrzymujecie częściowo schowane okablowanie - dziś już także standard, oraz możliwość podłączenia opuszczanej sztycy "myk-myk".

Kellys Mobster 27plus 1Oprócz bardzo atrakcyjnej, nie krzykliwej grafiki, Kellys Mobster może pochwalić się równie wyważonym osprzętem przygotowanym pod nowe, ścieżkowe wyzwania. Model oznaczony numerkiem "70", otrzymał mocniejszy amortyzator Rock Shox Revelation o skoku 130mm oraz ostrzejszy napęd 1x11 SLX. Skromniejsza "trzydziestka", skierowana jest do mniej wymagających, doświadczonych użytkowników, którzy zadowolą się niżej sklasyfikowanym RS Recon o skoku 120mm oraz "spokojniejszym" napędem 2x10 Deore/SLX

Kellys Mobster 27plus 4Słowacki gangster toczy się na 38 milimetrowych obręczach marki własnej, obutych w szerokie opony Schwalbe Nooby Nic 2.8" z serii Performance. Istotnym pytaniem, na które jeszcze nie znamy odpowiedzi jest kwestia pojemności tylnych widełek. Miejmy nadzieję, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić co najmniej 3 calowe laczki.

Wyhamowaniem całości zajmie się także japońska, pozagrupowa hydraulika klasy Deore.

Kellys Mobster 27plus 2

Cena w naszym kraju raju nie jest jeszcze znana, ale można mniemać iż Mobster uplasuje się gdzieś po środku plusowych widełek. Kochane człowieki, czas zmienić krosiarskie przyzwyczajenia i spróbować czego szerszego - a nóż widelec będzie to Kelly's?

zdjęcia: Kelly's Bicycles

 

Tagi rower Kellys, rowery 27 plus, rowery AM, Kelly's Mobster 27.5+, koła 650B