http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Ramy/Sikorski/Furia_29/Furia_29_enface.jpg

"Sikoreczka - młoda panienka w wieku od 17 do 20 lat, niedoświadczona, skora do figli i zabaw"...Ta sama, która w lutym poszukiwała partnera...Minęło kilka miesięcy i Sikorka  okazała się być choleryczką, zołzą i sekutnicą....po prostu Furią nieprzeciętną.

Michał Śmieszek

Furiatka...mówią o niej. Tak to jest z kobietami. Jak nie PMS, to futro za krótkie, albo impregnat za słaby. Dasz im palec...w czarne złoto polskiej ziemi ubierzesz, a potem zwykła codzienność - już nie są takie miłe, nie kokietują, tylko od razu furia, furia i furia. Pozostaje jedynie z innymi ofiarami przy pyfku rzucić hasło w eter: "To jest zdobycz wojenna. Kupiłem ją za skrzynkę Johnnie-Walkera... Chcesz? To ci ją sprzedam, po tej samej cenie". A kolega być może spuentuje: "Bo to zła kobieta była"

Ale gdy człowiek wytrzeźwieje, wróci nad ranem do domu, otworzy drzwi, to znowu zobaczy ją, czarną sikoreczkę czekającą na niego w przedpokoju. Furię, którą może ujarzmić jedynie ostra jazda.

I nie ma, że boli, gdyż Furia to prawdziwie polski 29er wyklejony przez ekipę Sikorskiego ze 100% czarnego złota pochodzącego od najlepszych producentów. Teraz o tej Laszce wiemy znacznie więcej, niż gdy zaprezentowano prototyp. 

Furia_29_enface

Do budowy wykorzystano włókna jednokierunkowe będące kompromisem pomiędzy sztywnością a wytrzymałością, czyli nie wysokomodułowe lecz "średnio". Rama ma indywidualną konstrukcję, a jednym z bardziej widocznych elementów wyróżniających Furię nad inne kompozytowe 29ery jest maszt sztycy będący przedłużeniem nietypowo powyginanej rury podsiodłowej.

Furia_29_3

Generalnie Furia nie ma się czego wstydzić - ma wszystko na swoim miejscu, jak przystało na gibką kobitkę z szaleństwem zaklętym w nazwie i karbonowych splotach:

  • Pełne karbonowe haki tylnego koła na standardową oś 9mm lub sztywną QR12
  • Gniazdo hamulca tarczowego PM umiejscowione wewnątrz tylnego trójkąta
  • Asymetryczne dolne widełki
  • Trapezowa główka ramy: (1, 1⁄8″ – 1,1⁄5″)
  • Wciskane łożyska suportu Press FIt BB30
  • Pancerze i przewody schowane w ramie
  • Zintegrowany masz sztycy ( funkcjonuje także tradycyjne rozwiązanie z dziurą 31.6mm)

Furia_29_4

Furia_29_seat_joint

Furia_29_6Furia_29_5

Nawiasem mówiąc - w sumie nic nadzwyczajnego w dzisiejszym świecie profesjonalnych 29erów. Jeśli nasza ptaszyna chce zaistnieć w tym świecie, wybić się ponad tanie dziewczyny z Azji (bez urazy dla samych Azjatek, bo także urodziwe damy), to musi mieć właśnie takie okrągłości, czarm i bajery.

Furia_29_haki

Furia lubi militaria, filmy wojenne, albo łączy ją solidarność jajników z koleżankami z Wietnamu. Na obu dolnych widełkach widnieje, bowiem wiele mówiące hasło: "Full Carbon Jacket". Parafraza amunicji z pełnym płaszczem (FMJ), która porusza się z większą prędkością, niż standardowe kule. Jakby popuścić wodze fantazji, to można pójść o krok dalej i wymyślić temat na pracę maturalną: "Furia - Obserwacja okrutnego procesu dehumanizacji jednośladu, który sprawia, że rower zmienia się w żywą maszynę do wygrywania". Dobree co?

Te frykasy i ideologia na nic się zdadzą, jeśli Furia tylko ładnie wygląda na zdjęciach, zaś kuleje geometria. Co my tu mamy, (bo już mamy). W lutym była tajemnica, ale teraz w IPNie można znaleźć wszystkie kwity włącznie z tabelkami i wykresami. 

Furia_29_Geo

Projektanci odrobili lekcję: dzięki esom-floresom rury podsiodłowej ogon jest wyjatkowo krótki, zaś górna rura relatywnie długa, co w połączeniu z kątami 73/70 może skutkować całkiem przyzwoitymi właściwościami jezdnymi. Cytując naszego nadwornego speca od kwadratury koła: "Co do geometrii, to jest potencjał na bezkompromisowego ściganta, który wymaga przynajmniej średnich umiejętności, ale gdy one są, to oddaje z nawiązką". Zdaniem Nabiała, Furia ma sporą szansę urzeczywistnić marzenia wielu, wielu, sympatyków dużego koła, czyli poruszać się z taką gracją jak 26er.  

Jedyne wątpliwości budzi wysokość suportu. Ponoć Sikorki lubią niskie zawieszenie. Ach, no i rozmiarówka - duet M i L. Sęk w tym, że większa sikoreczka, to zaledwie 16.5", zaś mniejsza 15.5". Czyżby Kuba Sikorski stworzył Furię, faktycznie z myślą o kobietach, a zapomniał prawdziwych tęgich facetach?

Furia_29

Na szczęście nie! Tylko gdzieś zapodziała się reszta tabelki. W ofercie są jeszcze dwa: S i XL. Liczymy na poprawę i udostępnienie także detali dla pary zaginionych. W końcu szkoda kupować kota w worku. Skoro jesteśmy już przy kasie, to warto wiedzieć ile wynosi równowartość "skrzynki Johnego Walkera". Cóż, Sikoreczka-Furiatka jest prawdziwą damą do towarzystwa, która wypatruje jedynie lepiej usytuowanych kolarzy. Sponsoring "podstawowego zestawu usług" kosztuje 3999 PLN. Azjatki są często połowę tańsze, ale tu jest robota ręczna i nie masowo klepany "kutak na otro". Uwaga cena może poszybować w górę, gdyby przyszły właściciel ujawnił krępujące go fetysze.

Furia_29_1

Kuba Sikorski potrafi także złożyć gotowy rower, jeśli stryjenka sobie tego zażyczy. Poniżej jedna z propozycji, ale nie pytajcie o cenę, bo dziś już wigilia i raczej nie zdążycie odebrać przed pierwszą gwiazdką;

  • Rama - Sikorski Furia 29
  • Widelec - Sikorski Carbon (oś qr15)
  • Stery - VP
  • Mostek - Soul-Kozak ( 31,8x115 mm kąt -27)
  • Kierownica - Sikorski Carbonica (31,8x660mm)
  • Chwyty - Esi Grips Racer’s Edge
  • Manetki - obrotowe Sram X.0 2x10
  • Korba - Sram XX Zębatki - Reverse 26 i 40z, czerwone aluminiowe śruby
  • Pakiet - Sram BB30 PF
  • Kaseta - Sram XX 11-36
  • Łańcuch - Sram 1090 lub Taya 10s DECA 101
  • Hamulce - Sram XX
  • Tarcze - Alligator Starlite 180/160 białe
  • Siodło - Specialized Toupe 130 

Na sam koniec świątecznie kończąc, życzę wszystkim pięknym kobietom, spokojnym i furiom, aby w te święta miały jak najmniej pracy i wyglądały równie atrakcyjnie jak Sikorka. Panom zaś życzę takiej Furii pod choinką. Ave!

 

 Tagi Sikorski Cycles, Furia 29er, Full Metal Jacket, Full Carbon Jacket, karbonowy 29er, rama z włókna węglowego.