big-rr-53 (1)

Jeszcze parę lat temu wiele osób było sceptycznie nastawionych do nowego nurtu 29”. Padały stwierdzenia, że to tylko chwilowa moda, sezonowy bum, a później i tak wszystko wróci na dawny tor. Teraz już wiemy, że tak nie jest, a potwierdzeniem tego niech będzie wkroczenie ninerów na marketowe hale

Mateusz Nabiałczyk

Nie za bardzo orientuję się, jak to wygląda na Wyspach czy w Stanach, ale na pewno takie ruchu zostały już poczynione. W Europie kontynentalnej jak zwykle z opóźnieniem. Wygląda na to, że Decathlon jako pierwszy na szeroką skalę wypuści wybitnie masowego 29era.

Rzecz jasna markety rządzą się swoimi prawami. Masowy klient oczekuje przede wszystkim niskiej ceny, zatem BTwin Big Rockrider 5.3 nie będzie hi-endem.

Cena 450 euro nie pozostawia złudzeń – szału nie będzie, ale też nie o to tutaj chodzi. Ma być przystępnie i opłacalnie.

big-rr-53

Sercem roweru będzie rama z alu 6061 T6, napęd to grupa Sram X-5 ‘wzbogacona’ o niższych klas mniej rzucające się w oczy komponenty typu przednia przerzutka, hamulce Hayes MX5, amor SR XCR i koła przywdziane w Hutchinsony Pythony.

big-rr-53 (1)

Prawda taka, że żaden konkurent nie oferuje tyle za tak niewiele, zatem tylko kwestią czasu pozostaje wysyp budżetowych 29” na rowerowych, może nie szlakach, ale ścieżkach.