• Test roweru Giant Reign 29 2

    Dwa lata temu mieliśmy okazję testować Reign 2 w pięknych okolicznościach (i niepowtarzalnych) tras w Srebrnej Górze. Jedną z niespisanych moich myśli, była taka: A jakby on miał koła 29" to co byś A1 traso  powiedziała ... ? A Ona na to - puszczała bym Cię, szybciej puszczała ... ;) Bartosz Bidas, Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test butów Mavic Crossmax Elite

    W kolarstwie buty stanowią chyba jedną z najważniejszych części garderoby każdego cyklisty – muszą idealnie dopasować się do stopy, zapewnić maksimum komfortu oraz przekazywać maksimum mocy na układ napędowy roweru. Crossmax Elite testowałem stosunkowo intensywnie od lipca ubiegłego roku. Jest to chyba wystarczająco długi czas, aby moje stopy zdążyły się zapoznać dogłębnie z butami Mavica. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test kasku Limar Berg - em

    Pierwszy raz na moją głowę trafił kask stworzony dla potrzeb użytkowników rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Taką właśnie rolę konstruktorzy z firmy LIMAR przypisali kaskowi BERG–EM. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Ultramaratony - Kalendarium 2020

    [2020-05-21] Aktualizacja zupełnie nieoptymistyczna. Wszystkie brevety - odwołane. Team29er CZYTAJ
  • Test butów Fizik M6B UOMO

    Stojąc przed wyzwaniem, jakim niewątpliwie jest zakup właściwego obuwia rowerowego, bardzo często decyzję podejmujemy kierując się przede wszystkim przyzwyczajeniem i utartymi opiniami znalezionymi na forach rowerowych. W efekcie kolejny raz przymierzamy w sklepie buty takich firm, jak Shimano lub Sidi. Może więc warto zerwać z tą uświęconą tradycją i spojrzeć przychylnym okiem na coś mniej oczywistego. Przez ostatni rok na moich nogach gościły buty Fizik M6B UOMO włoskiej manufaktury Fizik. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test roweru Orbea Alma M30

    Orbea Alma M30 to bardzo ciekawa propozycja producenta z Kraju Basków. Ta maszyna nie dość, że świetnie wygląda, to jeszcze genialnie jeździ. Zresztą zobaczcie sami. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

 

Fat-B-Nimble

Rozmiar i szerokość mają znaczenie. Wie o tym każda mądra dziewoja a od niedawna łaskawym okiem na ultra-szerokie ogumienie patrzą także producenci opon. Dołączył do nich Panaracer

 

Mowa oczywiście o oponach w rozmiarze 27+ czyli umownie "równo lub ponad 3 cale". Takie ogumienie wymaga nadal specjalnych, równie szerokich obręczy i nierzadko odpowiednio przygotowanej ramy, ale warte jest grzechu. Potwierdzi to 99% osobników, którzy choć raz przejechali się na takich mega szerokich papuciach.

Panaracer właśnie wprowadził do sprzedaży długo zapowiadaną oponę FatBNimble, która jest odpowiedzią Japończyków na ciągle rosnące zapotrzebowanie rynku na ultra szerokie papucie. "Fat B Nimble" wpisuje się także w dominujący w tym segmencie ogumienia trend - niezbyt agresywnych, szybkich opon o drobnym bieżniku, co sugeruje nawet sama nazwa "tłusty ale chyży".  Klocki mają kierunkowy układ. Te na czole opony mają podcięte krawędzie dla lepszej trakcji i zmniejszenia oporów toczenia. Czym dalej na bok, tym klocki zyskują na wysokości oraz na ilości krawędzi biorących udział w nierównej walce o przyczepność.

 

Fat-B-Nimble 2

Photo: Josh Patterson/Immediate Media (www.bikeradar.com)

 

W procesie produkcyjnym wykorzystano dwuskładnikową mieszankę - twardszą na czole opony, miększą po bokach. Gęstość oplotu w przypadku wersji zwijanej ze stopką kevlarową to 120TPI oraz 60TPI w modelu "na drucie". Waga zwijki 27+ to około 780g, co można uznać za przyzwoity wynik biorąc pod uwagę jej szerokość. Wedle niepotwierdzonych informacji ceny kształtują sie na poziomie 80USD za zwijkę i 50USD za drut.

panaracer-fat-b-nimble-1-630x417

 

Panaracer oficjalnie nie reklamuje nowych, ultra-szerokich opon jako "tubeless-ready", ale nieoficjalnie potwierdza, iż konwersja do bezdętki nie powinna sprawić najmniejszego problemu. W Europie nowe opony FatBNimble pojawią się prawdopodobnie na przełomie maja i czerwca.

 

Warto na koniec dodać jeszcze jedną informację odnośnie nowości w kolekcji opon z logiem Panaracer. Nareszcie będzie dostępny w sprzedaży kultowy Panas FIRE XC PRO o "normalnej" szerokości 27.5x2.35". Cena oscyluje w granicach 50USD za kevlar.

Michał Śmieszek

 

Tagi: opony 27+, opony 650B, opony 27 plus, opony Panaracer