• Test siodełka Giant Contact SL + akcesoria

    Siodełko rowerowe, jak większość zapewne to doświadczyła, jest chyba najbardziej „newralgicznym" elementem roweru, wyjątkowo zindywidualizowanym w doborze i odczuciach dyskomfortu. Giant nie jest siodełkowym liderem rynku, produkuje je głównie na potrzeby swoich rowerów oraz dodatkowo oferuje, jako wyposażenie. Mnie zainteresowały siodełka z serii Contact SL, a poniżej przeczytacie to, co odczuły moje cztery litery po wielomiesięcznym ich użytkowaniu. Ryszard Biniek CZYTAJ
  • Znany lekarz - Dr Northtec de Cayon - test 29 calowca

    "Przychodzi baba do lekarza z kierownicą w plecach. - Kto Panią tu skierował? pyta lekarz". Suchaaaar...prawda? Gorzej....kurna. Lekarze to konowały. Trafiłem w lato do jednego takiego "internisty" Dr Northteca De Cayon, ponoć z 29 letnim stażem. Ten specjalista miał mnie skutecznie wyleczyć z cyklozy.....Konował! Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Test kasków Giant Rail SX i Roost Mips

    Bezpieczeństwo i kaski to temat rzeka. Chyba nikt nie ma już wątpliwości, że warto je stosować i że podnoszą one nasze bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas jazdy w górach. Dokonując wyboru, na pewno nie warto nadmiernie oszczędzać i lepiej kupić sprawdzony markowy produkt. Dlaczego? Choćby dlatego, żeby faktycznie ochronił naszą głowę. Niewątpliwie do takich pewniaków należy Giant. Maciej Paterak CZYTAJ
  • Maraton Północ Południe

      Maraton Północ Południe to ostatnia impreza ultra w tym roku, w jakiej postanowiłem wziąć udział. Widać ciągle było mi mało po MRDP Góry. Start na Helu, meta w Bukowinie Tatrzańskiej w schronisku Głodówka. Do pokonania 946 km w poziomie i 8000 m w pionie, w limicie czasu 72 godziny. Mój plan? Przejechać całość w ok 50 - 55 godzin. Jednak po raz kolejny przekonałem się, że planować to sobie można... Maciej Paterak CZYTAJ
  • Maraton Rowerowy Dookoła Polski Góry

      MRDP druga odsłona - w zeszłym roku rozpocząłem starty w cyklu 4xMRDP, co opisywałem w relacji 4xMRDP czyli życiowe wyzwanie, pokonując część pierwszą - zachodnią. Tym razem zmierzyłem się z dużo trudniejszą trasą, czyli samymi górami. Dystans 1148 km w poziomie i aż 15 tys. metrów w pionie! Wszystko to w limicie 120 godzin. Jednak chcąc mieć już teraz kwalifikacje do pełnej pętli Maratonu Rowerowego Dookoła Polski, czyli 3130 km w 10 dni, musiałem uwinąć się w max 96 godzinach i o to zamierzałem powalczyć. Maciej Paterak CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

look1

Look 987 ma być jednym z najlżejszych modeli 650B seryjnie produkowanych na świecie, tak przynajmniej twierdzi producent roweru firma Look Cycles.

Rama wykonana została z karbonu MONOBLOC UD FINISH łączonego w technologi Tube To Tube dzięki czemu uzyskano lekką i wytrzymałą konstrukcję. Model 987 posiada zintegrowaną sztycę LOOK E-Post, oraz mostek A-STEM. Wcześniej podobne rozwiązania firma Look wykorzystywała w konstrukcjach rowerów szosowych. W systemie A-STEM zastosowano koncepcję Direct Drive czyli optymalizację położenia kierownicy poprzez integrację odwracalnego mostka. SYSTEM DCSC „Dual Comfort and Stiffness Concept”. Zintegrowana sztyca E-Post R5 posiada możliwość regulacji położenia +/- 5 mm w stosunku do osi rury podsiodłowej. Profile rur są spłaszczone dzięki czemu zredukowano ilość przenoszonych drgań pionowych, a jednocześnie zachowano dużą sztywność boczną ramy, oraz podniesiono efektywność pedałowania. Ramę zabezpieczono przed uszkodzeniami za pomocą aluminiowych insertów znajdujących się na spodzie głównego trójkąta i przy dolnych widełkach w pobliżu suportu.  Całości dopełnia środek suportu w systemie Press Fit, bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki oraz stożkowa główka ramy. Rower dostępny będzie w rozmiarach XS i S, dla osób wyższych przewidziano wersję Look 989 na kołach 29er.  Ciężar ramy razem z mostkiem i sztycą ma nie przekraczać 1100g w rozmiarze S. Dostępność styczeń 2015r.

LOOK 987

look rama

Rower będziemy mogli kupić w konfiguracji z napędem Shimano XT, XTR i grupą SRAM XX1.

 Screen-Shot-2014-10-28-at-3.19.01-PM

Geometria roweru

Screen-Shot-2014-10-28-at-3.19.28-PM

 

 Tadeusz Pietrzak

Tagi rama karbonowa, rowery 27.5", rower 27.5" geometria roweru, hardtail, LOOK 987