fat bike opona

Maxxis należy do grona największych producentów ogumienia rowerowego i jednocześnie marek dbających o bycie na czasie z najnowszymi trendami. Dlatego na targach Eurobike Maxxis zaprezentował swoje najbardziej tłuste dziecko – prawdziwego Mamuta!

 

Azjatycki potentat wzorem konkurencji poszerza ofertę kolekcję wielu rozmiarów opon, ale naszą uwagę przykuł pączek w cieście – wielki Maxxis Mammoth, o którego narodzinach ptaki ćwierkały już na wiosnę.

Mamut jest kapciem o szerokości 26x4.0” o niezbyt agresywnym bieżniku, który ma być złotym środkiem między przyczepnością a niskimi oporami toczenia.

mammouth opona fat nowa

Wzór bardzo przypomina znane kapcie 45NRTH – Dillinger oraz świeże dziecko innego doświadczonego gumiarza – Vee Rubber Mission Command, co wcale nie pogarsza jej notowań (a wręcz przeciwnie). Opona waży między 1260 – 1290g w zależności od przypadku. To bardzo dobry wynik w porównaniu z konkurencją. Rozpłaszczony Mamut mierzy sobie od stopki do stopki 222mm a bieżnik 111mm, co w efekcie przekłada się na około 95mm efektywnej szerokości na obutej weń obręczy Surly Marge Lite.

mammouth tire fat

Potężny i tłusty, gumowy zwierz został wykonany z mieszanki EXO Protection i posiada osnowę o gęstości 120TPI. Rekomendowany zakres ciśnień: 8 – 30 PSI. Wspomniana wieloskładnikowa guma stosowana w pozostałych, pół-tłustych i chudych oponach znana jest z przyzwoitej trakcji i kontroli, co potwierdzają pierwsi testerzy oraz użytkownicy. Maxxis Mamut daje się opisać w trzech słowach „Szybkosć – Kontrola i Zabawa”.

Michał Śmieszek

 

Tagi opona fat bike opony fatbike nowe opony dla rowerów fat bike