TESTY
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: Continental Mt. King 2.4" - Król jest nagi, niech żyje Król
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: RST M-29 AIR 2010 test – „Judgement Day” (Update 2011)
Jeżdżąc na rowerze, począwszy od jazdy rekreacyjnej po sportowe wyczyny zwracamy uwagę na wiele aspektów z tym związanych. Jednym z istotniejszych jest rower, ciągłe zmiany i modernizacje dążące do stworzenia „tego” optymalnego dla naszej jazdy, niejednokrotnie dominują nad tym, co jest bliższe dla naszego ciała. Mianowicie ubioru. I to nie tego widocznego kolorowego, wszędzie nas otaczającego na szlakach, zawodach itd., o różnorodnej kolorystyce i grafice, ze sklepowej półki, teamowych, projektowanych indywidualnie, ale o tym co jest … bliższe ciału rowerzysty, mianowicie wkładkach spodenek i koszulkach tzw. potówkach.
Ryszard Biniek
Duże koło to z reguły „większy” od przeciętnej rowerzysta, większe do przejechania dystanse, niejednokrotnie wyścigowe, to także wyzwanie dla właściwego doboru bardzo odczuwalnego dla nas elementu roweru, czyli siodła. Jak wiadomo każdy inaczej odczuwa komfort lub jak kto woli dyskomfort przez szanowne cztery litery i poszukuje czegoś wyjątkowego dla siebie. Miałem możliwość w swojej „karierze” rowerowej jeździć na wielu siodłach, a z tytułu „trochę” większej wagi zawsze byłem otwarty na poprawę tego zwiększonego nacisku na stosunkowo małą powierzchnię. I tu pojawiło się siodło WTB ViGo.
Ryszard Biniek
Niedawno miałem przyjemność używać oraz przedstawić na naszej stronie hamulce tarczowe HYGIA USAGI. Ponieważ test potwierdził dotychczasowe pozytywne recenzje, Team29er postanowił gruntownie przebadać najnowsze tajwańskie dziecko: HYGIA SLP (SUPER LIGHT PROCECT), które według zapewnień producenta ma być połączeniem ultra niskiej wagi i jeszcze większej siły hamowania znanej z modeli ELITE i ASPIRE. Czy rzeczywiście udało się to osiągnąć oraz czy „wycieniowanie” elementów nie wpłynęło negatywnie na trwałość wykaże poniższy, długodystansowy test.
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: Hygia Super Light Project test długodystansowy (04.03.2011)
Jeden z pierwszych polskich wielkokołowych rowerów zbudowała firma Kross z Przasnysza, dostrzegając lukę, jaka istnieje na naszym rynku. Do sprawy podeszli profesjonalnie, jednak nie bez drobnych niedociągnięć. Big Wheel, bo o nim mowa, to rower rzucający się w oczy i troszkę enigmatyczny. Przez ponad 2 tygodnie testów poznałem go na wskroś. Jakie były spostrzeżenia, przeczytajcie poniżej…
Bartosz Niezgoda
Zakup amortyzatora jest jedną z tych rowerowych inwestycji, którym poświęcamy wiele uwagi i nie wynika to jedynie z kosztów, jakie musimy ponieść stając się posiadaczami dobrego sztućca. Bardziej istotną wydaje się kwestia trwałości, jak i zaspokojenie często wygórowanych oczekiwań związanych z cechami użytkowymi. Mój wybór padł na amortyzator firmy Rock Shox - Reba SL 29 na rok 2010, którego dystrybutorem jest Harfa-Harryson z Wrocławia.
Mateusz Nabiałczyk
WTB jest prekursorem wielu ciekawych rozwiązań jeśli chodzi o opony a w szczególności opony do 29erów. Produkty WTB cechuje nienaganne wykonanie i wysoka jakość. Wystarczy poczytać fora internetowe, gdzie marka ma swoich gorących zwolenników a także zbiera bardzo pochlebne opinie od użytkowników i testerów.
Michał Śmieszek
W Polsce tej marki nie trzeba przedstawiać. Jest równie znana co Gary Fisher, Giant, itp. Czeski Author od samego początku produkował i nadal produkuje ciekawe rowery, co najważniejsze, przynajmniej w naszych realiach, przystępne cenowo, na niemal każdą kieszeń.
Michał Śmieszek
Marka Superior jest w Polsce stosunkowo dobrze znana. Z pierwszymi rowerami zetknąłem się już pod koniec ubiegłego wieku ale wtedy firma dopiero rozwijała się i oferowała rowery głównie klasy podstawowej i średniej”.
Michał Śmieszek i Jacek Żukowski
Większość użytkowników rowerów górskich, głównie startujących w zawodach ma nieustający problem doboru opon. Ostatnio jeździłem na Continental Race King 2,1, pisałem o nich tu i sądziłem, że niskie opory toczenia i szybkość tych opon będzie prawie nie do pobicia. Dość sceptycznie zapatrywałem się na założenie opon WTB Vulpine 2.1 jako, że to prawie sliki z bardzo małym bieżnikiem z wyjątkiem bocznych klocków.
Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Formuła 1 wśród opon – WTB Vulpine 29 Race 2.1
Surfując po bezmiarze internetowego oceanu wpadłem razu pewnego na małą mieliznę: www.hygia.com.tw, która skutecznie mnie zatrzymała. Systemy hamulcowe HYGIA (Hygia Disc Brake Systems), bo o nich zamierzam napisać to obecnie coraz lepiej radząca sobie, wschodząca azjatycka marka. Jak się okazuje, firma posiada w swojej ofercie całą gamę tarczówek hydraulicznych przeznaczonych od XC do DH i FR. To co wyróżnia ją ponad innych producentów to naprawdę bardzo przyzwoite wykonanie i działanie, a przede wszystkim naprawdę wyjątkowo niska masa wszystkich oferowanych modeli.
Michał Śmieszek